Vservice stelt zijn servicewagens 24/7 ter beschikking van zijn klanten
In Borsbeke, een deelgemeente van Herzele, startte Jo De Coninck in 2012 zijn bedrijf Aalst–verhuur op. Acht jaar later is niet enkel het verhuurbedrijf sterk gegroeid, ook het verkoop- en servicegedeelte zijn een belangrijk onderdeel van de groep geworden. Vanaf heden stapt ook zijn zoon Matthias mee in het verhaal waar kwaliteit en service als prioriteit worden beschouwd. Matthias zal als ingenieur het service gedeelte verder uitbouwen en ondersteunen met als rode draad : ‘wat we doen, doen we goed!’
Van éénmanszaak tot KMO
In 2012 nam Jo het verhuurbedrijf NV Van Den Neste Jo over, toen gevestigd in Hofstade. Met een tiental machines in de verhuurvlot leerde Jo de verhuurwereld kennen en dankzij de opbouw van een sterk marketingplan, werd Aalst-Verhuur.be snel een herkenbaar begrip in de ruime regio rond Aalst. 7/7 – 24/24 bereikbaar zijn werd een succesverhaal, maar Jo streefde naar meer. Daarom kwam er, na een grondig marktonderzoek, de keuze om alle beschikbare machines uit de verhuurvloot te vervangen door nieuwe machines van het A-merk Volvo. Naast het verhuren van deze kwalitatieve machines, werd ook de verkoop van nieuwe en jonge tweedehandsmachines uit de verhuurvloot opgestart. In september 2017 werd een nieuwbouw in de Ketegemstraat te Borsbeke in gebruik genomen, een springplank om ook de service verder uit te bouwen.
Gespecialiseerd in Volvo
In 2015 koos Jo bewust voor Volvo. “Volvo steunde sinds het begin mijn ideeën en visie.” Het is dan ook logisch dat Jo zich verder specialiseerde in de verkoop en het onderhoud van Volvo-machines. “Voor andere merken deinen wij niet terug. Meerdere klanten hebben een machinepark met verschillende merken en ook deze machines verdienen de nodige service.” Gezien Jo zijn ervaring in productiviteit, beseft hij dat een werf die stilligt een verliespost is voor alle partijen. Daarom biedt hij oplossingen aan zodat je als machinist of werfleider je deadline behaalt.
Service is extra troef
Om snel en accuraat te kunnen handelen en transporttijden te vermijden, investeert Jo in servicewagens : een medisch urgentieteam voor graafmachines. Dankzij een breed gamma aan tools slagen de techniekers erin de meeste herstellingen onmiddellijk uit te voeren. “Een regelmatig onderhoud aan uw machine is cruciaal voor een betrouwbare werking en een lange levensduur. Daarom worden de servicewagens ook ingezet voor kleine en grote onderhoudsbeurten, op deze manier kunnen meerdere machines uit het machinepark van de klant in één keer onder handen worden genomen. Extra verplaatsingen zijn hier de eerste besparing !” Met vele onderdelen op voorraad grijpt men bijna nooit mis. Om stockbreuk in de voorraad onderdelen te voorkomen, wordt gebruik gemaakt van een PDA opvolgsysteem waarbij verbruikte onderdelen onmiddellijk worden bijbesteld zodat de servicewagens elke dag voorzien blijven van de vereiste hoeveelheden.
Wij streven een optimale service na en bij een onverhoopte storing een zo kort mogelijke stilstand van de machine. Dankzij ervaren medewerkers zijn we in staat dit te realiseren. Omdat we ervan overtuigd zijn dat service één van de belangrijkste onderdelen is binnen onze organisatie, wordt hier in de toekomst verder in geïnvesteerd.
Matthias zal de afdeling service optimaliseren en verder uitbouwen. Zijn opleiding als ingenieur biedt ons de mogelijkheid om processen te digitaliseren. Via draadloze communicatie met de machines te weten komen wanneer een machine onderhoud dient te krijgen is één van zijn doelstellingen. Op deze manier kunnen we tijdig met de klant overleggen wanneer de onderhoudsbeurt kan worden ingepland en kunnen zowel wij als de klant de planningen optimaliseren.
Wij concentreren ons op service, zodat u als klant zich kan concentreren op uw opdrachten. Het resultaat is een maximale productiviteit.