Nieuw dit najaar van Wacker Neuson: innovatief, emissievrij materiaaltransport met comfortabele bodemverdichting. Een overzicht van hun e-nieuwtjes.
De eerste elektrische verreiker van Wacker Neuson: TH412e
De nieuwste aanwinst in het emissievrije Wacker Neuson-assortiment is de eerste volledig elektrische verreiker van Wacker Neuson. Hij heeft een indrukwekkende hefhoogte van 4,5 m en is de perfecte aanvulling op het nul-emissieassortiment. Zijn vermogenskenmerken evenaren die van conventionele dieselmachines. De geïntegreerde lithium-ionbatterij van 96 V is verkrijgbaar in twee vermogensklassen, zodat de oplaadtijd en het bereik optimaal kunnen worden aangepast aan de werkvereisten van de klant. Dankzij het compacte ontwerp kan hij in kleine ruimtes werken zonder lokale emissies. De telescopische vorkheftruck is uitgerust met een BMS (Battery Management System) dat de lithium-ion batterij bewaakt, de efficiëntie en veiligheid verbetert en diepontlading voorkomt.
Nieuwe elektrische wiellader in het assortiment: WL28e
De nieuwe WL28e elektrische wiellader maakt het emissievrije assortiment van Wacker Neuson compleet. Naast het beproefde WL20e-model is er nu een grotere en krachtigere elektrische machine voor het transport van materialen. Als optie kunnen klanten kiezen voor een cabine waarmee ze het hele jaar door comfortabel kunnen werken dankzij een doordacht verwarmingsconcept. Er is ook keuze uit drie onderhoudsvrije lithium-ion accu’s om te voldoen aan de verschillende eisen van de klant op het gebied van levensduur. Net als bij de TH412e telescopische vorkheftruck regelt het geïntegreerde accumanagementsysteem de lithium-ionbatterij. De ECO-modus verlengt de levensduur van de batterij tijdens lange ritten en flexibel tussentijds opladen is ook mogelijk waar nodig. De laadkabelaansluitingen zijn vrij te kiezen op zowel de WL28e wiellader als de TH412e verreiker. Dit maakt het mogelijk om de geselecteerde batterijgrootte snel en efficiënt op te laden. In combinatie met de geïntegreerde lader garandeert dit een veilig en efficiënt laadproces.
Nieuwe Dual View DV45 dumper
Het innovatieve concept van de Dual View dumper, met zijn 180° draaibare bedieningsconsole, heeft zich al bewezen op de markt. Indien nodig kan de bestuurder in de werk- of rijrichting kijken en altijd een duidelijk zicht hebben. Op het nieuwe DV45-model kan de elektrohydraulisch draaibare cabine nu 180° worden gedraaid met één druk op de knop van de joystick. In de modus Multi View, zoals dat heet als de cabine opzij is gedraaid, heeft de machinist optimaal zicht op het zijdelingse werkgebied en kan hij precies zien waar het materiaal wordt gelost of waar de machine beweegt. Door de automatische herpositionering van de bak keert de cabine met één druk op de knop automatisch terug naar de uitgangspositie, terwijl de machinist zich kan concentreren op het rijden. De geïntegreerde Hill-Hold functie, intelligente hellingbewaking en veiligheidsgordelbewaking met optionele startautorisatie bieden nog meer veiligheid.
Efficiënt en comfortabel: nieuwe viertakt stampers
De nieuwe BS62-4 en BS68-4 viertakt stampers bieden betere verdichtingsprestaties dankzij hun hogere slagfrequentie en slagkracht. Een efficiënt luchtfilter met een groot filteroppervlak zorgt voor een betrouwbare en effectieve filtratie, voor een langdurig hoog motorvermogen. Tegelijkertijd hebben de modellen een verbeterde duwbeugel, die zorgt voor een goede balans in de werkmodus en meer comfort in het gebruik.
Nog meer veiligheid: nieuwe dumper en Active Sense Control
De dumpermodellen DW20, DW30, DW40, DW60 en DW90 zijn volledig opnieuw ontworpen en nog veiliger. Nieuwe functies zoals wassen met frontcamera en achteruitrijcamera, veiligheidsgordelbewaking met startautorisatie, kiep- en laadbakbewaking, Hill-Hold en Auto-Stop-functies zijn nu beschikbaar voor wieldumpers met laadvermogens van twee tot negen ton. Op bepaalde Wacker Neuson-kiepers is vanaf het einde van het jaar als optie het objectbewakingssysteem “Active Sense Control” verkrijgbaar: bij botsingsgevaar wordt de snelheid van de kieper automatisch verlaagd, tot deze indien nodig tot stilstand komt. Bij het parkeren, laden of lossen en bij het gebruik van aanhangers wordt het systeem op stand-by gezet en dus buiten dienst gesteld.